سلف كوچينگ چيست

1 1,581

سمینار آموزش بیزینس کوچینگ ، سمینار آموزش درآمد دلاری ، سمینار کسب درآمد بدون سرمایه

ضرورت سلف كوچينگ

سلف كوچينگ يا همان تربيت شخصي است كه شخص خودش را براي انجام كارهاي مهم و ضروري خودآموزي مي كند.

متاسفانه اكثر مردم خواسته خود را از زندگي نمي دانند، شما با بكارگيري اصول سلف كوچينگ مي توانيد بر چالش هاي شخصي و حرفه اي خود غلبه كنيد.

سلف كوچينگ فعاليتي است كه شما را رو به جلو مي راند و شما با چالش هاي بعدي مواجه مي شويد و البته بايد هزينه هاي گزاف آن را بپردازيد. ما مي توانيم به صورت منطقي رفتار كنيم، و همان طوري كه به صورت منطقي ياد مي گيريم همين عمل باعث مي شود تا به يك مشاور تبديل شويم، ما درست مانند يك معلم رفتار مي كنيم. سلف كوچينگ براساس نظريه اي است كه هيچ كسي نمي داند كه شما از خودتان بهتر هستيد. شما در زندگي شخصي و كاري خود ماهر هستيد و هر دو شما خلاق و كارآمد هستيد.

 

براساس روش هاي مشخص شده اي مي توانيد براي مشكلات خودتان، راه حل هايي را بيابيد. اكثر افراد موفق با مهارت هاي سلف كوچينگ توانسته اند كه به تاثيرات شخصي خودشان را افزايش دهند.

برخي از مزاياي سلف كوچينگ عبارتند از، اولي اين است كه رايگان است، اگرچه اگر شما يك مربي داشته باشيد هم ارزش آن را دارد،  مربي مي تواند گاهي اوقات با ارزش باشد، باوجوداين، شما در نهايت لازم است كه كارهاي خودتان را مشخص كنيد. سلف كوچينگ براي اين كار به شما كمك مي كند.

شما با سلف كوچينگ مي توانيد به خودآگاهي برسيد و اين خود خودبازتابي است كه به شما كمك مي كند تا مشكلات خودتان را حل كرده و نسبت به موفقيت هاي خود نيز كنترل داشته باشيد. در همين حال به شما اعتماد به نفس و عزت نفس مي دهد، شم مي توانيد به وضوح اهداف تان را تشخيص دهيد، مسئوليت هاي خود را افزايش دهيد و خلاقيت و مهارت هاي حل مشكلات خود را تقويت كنيد. به عبارت ديگر، شما روش خودتان را بهتر ياد مي گيريد و به يك شخص آزاد تبديل مي شويد. مزيت ديگر اين است كه شما سريع مي توانيد هر آن چه را كه لازم باشد را انجام دهيد، مي توانيد خيلي سريع تر به خواسته هايتان برسيد. بنابراين به خوبي به ضرورت سلف كوچينگ پي مي بريد.

سلف کوچینگ
سلف کوچینگ

باوجوداين، سلف كوچينگ هرگز نمي تواند جايگزين مناسبي براي اهميت يا ارزش داشتن يك مربي شخصي شود. شما خودتان به يك مربي تبديل مي شويد، درست است كه خود راهبري منافع بسيار زيادي دارد. گاهي اوقات لازم است كسي كه قبلا مراحلي را طي كرده ، همان مراحل را به شما بياموزد، به خصوص اگر چيزي خيلي دشوار بوده يا براي شما آن قدر گيج كننده است كه شما نمي توانيد كل روز را به آن فكر نكنيد. در اين حالت بهتر است كه شما براي خودتان يك مربي استخدام كنيد.

اگر قبلا مربي گري كرده ايد، سلف كوچينگ مي تواند به صورت چيزي ملاحظه شود كه اين كار را با مربي به انجام برسانيد. ولي براي بقيه اوقات، زماني كه يك مربي را استخدام مي كنيد كه مقرون به صرفه نبوده با امكان پذير است و شما مي توانيد سلف كوچينگ را به عنوان يك راه حل مقرون به صرفه و قابل دوام براي نائل شدن به اهداف خود استفاده كنيد.

راهكارهاي برنامه ريزي موفق در زندگي فردي

1 نظر
  1. محمد صبور می گوید

    ترجمه روان نیست و تعداد غلط‌های املایی زیاد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ