تيم كوچينگ چيست

0 851

 

تيم كوچينگ و مديريت سازمان

مدير بودن و كوچ بودن شبيه اين است كه يك تيم ورزشي را براي مسابقه اي آماده كنيد. شايد تصور كنيد كه مديريت به كوچينگ هيچ ارتباطي ندارد. ولي با كمي دقت و توجه متوجه خواهيد شد كه اتفاقا هر دو در راستاي هم هستند.شما بايد سازمان خود را به خوبي بشناسيد این یعنی شما تیم کوچینگ را بلدید. و نقاط قوت و ضعف آن را شناسايي كنيد. بايد براي سازمان خود اهداف كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت قرار دهيد و نسبت به هركدام از اهداف سازمان خود متعهد باشيد تا بتوانيد به موقع براساس زمان بندي به آن ها دست يابيد.

 

يك مدير كه كار كوچينگ را هم انجام مي دهد بايد به روحيات و توانايي هاي كاركنان و مديران ارشد و مياني خود كاملا آشنا باشد. بايد به هركس متناسب با توانايي هاي خود، مسئوليت هايي محول كند تا سازمان را به هدف از پيش تعيين شده برساند.

بايد كاركنان و مديران را با انگيزه كند تا نسبت به هدف سازماني دلسرد نشوند و همچنان بتوانند با اراده و مصمم به كار خود در سازمان ادامه دهند و موفقيت هايي را براي سازمان رقم بزنند. هدف تيم كوچينگ فراهم سازي بسترهاي لازم جهت كسب موفقيت هاي بيشتر و بزرگتر است.

تیم کوچینگ
تیم کوچینگ

نحوه تيم كوچينگ

  1. شناسايي توانمندي هاي كاركنان و مديران

بايد تيم سازماني خود را به خوبي بشناسيد، نقاط ضعف و نقاط قوت آن ها را شناسايي كنيد. كدام موارد به كاركنان شما انگيزه مي دهد يا آن ها را بي انگيزه مي كند. آيا كاركنان شما زماني كه استرس دارند به خوبي كار مي كنند يا زماني كه همه چيز آرام بوده و در آسايش هستند.

ابزار تيم كوچينگ

شما مي توانيد با بسياري از ابزارها تيم خود را بررسي نماييد. مي توانيد با آزمون هاي رسمي يا برداشت اعضاي تيم خود را بررسي و ارزيابي كنيد. با آزمون هاي شخصيتي نيز مي توانيد به هيجانات اعضاي تيم خود پي ببريد و به روحيات تك به تك اعضاي تيم خودتان پي ببريد.

  1. مشخص سازي هدفي براي سازمان

هدف هر سازماني موفقيت در چالش هاي پيش روي آنهاست. شما مي توانيد هدف بزرگ سازمان را به اهداف كوچكتري خرد كنيد تا كاركنان و مديران براحتي و در زمان كمتري بدان ها دست يابند. بدين ترتيب كاركنان و مديران بعد از دست يابي به هر هدف همچنان روحيه خود را حفظ خواهند كرد.

ابزار تيم كوچينگ

براي داشتن هدف و مقصود بايد روش و استراتژي خاصي داشت. شما با ابزارهاي متعددي مي توانيد، برنامه ريزي استراتژيك خود را محقق كنيد.

شما با روش هاي متفاوتي مي توانيد افزايش فروش، محقق كردن اهداف مالي يا ساير اهداف ديگر خودتان را محقق كنيد.

  1. فراهم سازي محيط مناسب براي كسب موفقيت

هميشه بايد براي كسب موفقيت زمينه آن را ايجاد كنيد. شما مي توانيد با آموزش اعضاي تيم، فراهم كردن نرم افزارها و سخت افزارها، بازاريابي به موفقيت هرچه بيشتر اعضاي تيم خود كمك كنيد.

ابزار تيم كوچينگ

شما به خوبي با ابزارهاي مورد نياز تيم خود آشنايي داريد، البته بخشي از اين ابزارها را مي توان در درون سازمان ايجاد كرد و برخي ديگر مربوط به برون سازمان هستند. بنابراين مي توانيد با مديران ارشد و مياني كليه هماهنگي هاي لازم را به انجام برسانيد تا كليه منابع در اختيار كاركنان و اعضاي تيم قرار گيرد.

هدف تيم كوچينگ اين است كه يك سازمان بتواند در پرتوي همكاري اعضاي خود به موفقيت هاي بيشتري دست يابد.

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ