تیم سازی و پول سازی

0 1,184

تیم‌ سازی و کار تیمی

موفقیت ایران
موفقیت ایران

 

کار تیمی همواره از اصول موفقیت در هرگونه فعالیتی به ویژه کسب و کار و فعالیت اقتصادی است. ساختن یک تیم و انجام کار تیمی و گروهی از جمله مهم‌ترین اصول انجام یک فعالیت تجاری و اقتصادی است. همه ما می‌دانیم که داشتن تخصص در زمینه‌های زیاد کار دشوار و تقریباً محالی است و از آگاه هستیم که هر فعالیت اقتصادی دارای جنبه‌های مختلفی است که در هر زمینه نیاز به یک متخصص و کاربلد دارد. بنابراین ساختن یک تیم برای پیشبرد اهداف اقتصادی و انجام کار تیمی می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف خود کمک کند.

یکی از مهارت های میلیونر های خود ساخته توانایی تیم سازی و استفاده از تخصص دیگرانه .

آیا شما بلدید از اهرم دیگران  استفاده کنید ؟

علاوه بر بحث تخصص، بحث زمان و هزینه نیز می‌تواند در این مبحث مورد بررسی قرار گیرد. اگر در یک فعالیت کار تیمی نادیده گرفته شود، متوجه خواهید شد که زمان از شما پیشی گرفته و به زودی شما را زمین‌گیر می‌کند. اما انجام فعالیت به صورت تیمی می‌تواند به سرعت باعث پیشرفت و پیشبرد فعالیت شود و زمان بین افراد مختلف تیم و گروه تقسیم شود. همچنین گاهی افرادی از نداشتن سرمایه برای شروع کسب و کار و درآمدزایی رنج می‌برند، ساختن یک تیم می‌تواند این مشکل را تا حد زیادی حل کند. چرا که جمع شدن افراد زیاد باعث جمع شدن سرمایه‌های آن‌ها به روی هم می‌شود و هرشخصی با سرمایه اندک نیز می‌تواند وارد یک کسب و کار وسیع شود از در آن پیشرفت کند. بنابراین ایده کار تیمی می‌تواند در جنبه‌های مختلف به کمک فعالیت‌های اقتصادی برآید.

چجوری هزینه های کسب و کار را کاهش بدهید ( چابکسازی )

کار تیمی دارای اصول و قواعدی است که باید رعایت شود و در غیر آن فعالیت ما را با مشکلات بزرگی مواجه خواهد کرد.

 تیم سازی یکی از اهرم های ایجاد درآمد غیر فعاله 

برخی از اصول کار تیمی

یکی از مهم‌ترین اصول کار تیمی انتخاب نفرات درست و شایسته برای ساختن تیم است. همواره انتخاب نفرات یک تیم برای شروع یک کار تیمی و فعالیت گروهی بر مبنای هدف تعیین شده صورت می‌گیرد. یعنی تیم سازی بعد از هدف گذاری انجام می‌شود. با انتخاب و تعیین هدف افراد مؤثر برای رسیدن به آن هدف در زمینه‌های مختلف گلچین می‌شوند و ساختن یک تیم کامل می‌شود.

اعتماد در کار تیمی از جمله مهم‌ترین اصول برای دوام فعالیت است. همواره در ابتدای مسیر باید اشخاصی تشکیل یک تیم را بدهند که به یکدیگر اعتماد کامل دارند. اعتماد یا وجود دارد یا باید به وجود آید. همواره در شروع یک کار تیمی باید تمامی بایدها و نبایدها و همچنین وظایف هر عضو از تیم و نحوه انجام فعالیت برای هر فرد تعریف شود و تمام آن‌ها به شکل مکتوب باشد (به شکل قرارداد) تا همواره افراد تیم پایبند به آن اصول باشند و از آن تخطی نکنند.

از دیگر موارد ضروری در کار تیمی از خود گذشتگی است. هنگامی که برای رسیدن به یک هدف مشخص یک تیم می‌شوید باید برای رسیدن به آن هدف تلاش کنید و باید همواره همه اعضای تیم یکدیگر را در رسیدن به این هدف همیاری کنند. گاهی یکی از اعضای تیم مشکلی دارد یا نمی‌تواند وظیفه‌اش را انجام‌ دهد، در این مواقع دیگر افراد تیم برای حل مشکل و بهبود اوضاع باید به او کمک کنند و در بهبود اوضاع از خودگذشتگی کنند.

از جمله فواید کار تیمی

1- انجام فعالیت‌ها به صورت چندبعدی و چندجانبه

2- تسریع در انجام کارها

3- افزایش ایده پردازی و خلاقیت در کار تیمی

4- داشتن بالاترین عملکرد در هر زمینه

5-فعالیت و کار تیمی نیز مانند هر کاری در صورت صحیح انجام نشدن می‌تواند با مشکلات یا عیب‌هایی انجام شود.

از جمله معایب کار تیمی عبارت‌اند از:

1- همکاری نابرابر

2- رواج تک‌روی در انجام کار تیمی

۱۰ نکته برای کسب و کار ماساژ درمانی

تمامی این معایب در صورت مشخص شدن کلیه وظایف و مسئولیت‌ها و ایجاد اعتماد و صداقت در بین افراد تیم به حداقل می‌رسد.

 

اگر مقاله براتون مفید بود به دوستانتون هدیه ش بدید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ