توسعه كسب و كار خانگي

0 1,290

 

 

 

مشاغل خانگي :

درآمد در خانه ایران
درآمد در خانه ایران

با توسعه كسب و كار ها اهمیت مشاغل خانگی اهمیت بیشتری پیدا کرده است .

بخش مهمي از اقتصاد محلي بوده و به مقرراتي نياز دارند تا از آنها حمايت شود. يكي از آخرين نظام ها اين است كه در همه مقرراتي وجود ندارد همانطوري كه اينترنت امكانات مشاغل خانگي را آسان كرده است.

مشاغل خانگي ساختار كوچك و ثانويه دارند، اين نوع مشاغل مسكوني بوده و كاربر با استفاده از اعضاي خانواده خود كه دارايي او هستند كارها را به پيش مي برد. متناسب با نوع كسب و كار مساحتي از خانه مورد استفاده قرار مي گيرد و بايد جدا از دارايي ها يا براي همسايگان نيز مزاحمتي ايجاد نكند.

برای اینکه در بیزینس تون به سود برسید دوره بیزینس کوچینگ رو تست رایگان کنید .

فلسفه تنظيم و ايجاد مقررات براي كسب و كارهاي خانگي تغيير اقتصاد جهاني است، در بسياري از شهرها فعاليت هاي محلي تشويق مي شود.

بسياري از مشاغل خانگي امروزه مشاغلي هستند كه ترافيك كمتري را ايجاد مي كنند بخاطر اين كه تكنولوژي ديجيتال براي محل كار محسوب مي شوند. نوع ديگر مشاغل خانگي صنايع دستي يا خدماتي هستند كه خدماتي را عرضه مي كنند. در اين باره مي توان به تابلوسازي يا آرايشگري اشاره كرد. اين نوع مشاغل بر منطقه مسكوني تاثير مي گذارند بخاطر اين كه مشتريان به منطقه مسكوني تردد مي كنند.

 

بسياري از مشاغل خانگي براساس كار كارمندان زندگي مي كنند. كارمندان ممكن است كه بيرون از شركت بوده يا تعدادي كارمند باشند كه در درون شركت كار مي كنند. در برخي مشاغل خانگي ميزان مساحت اشغالي گاراژ در پيشبرد كسب و كار خانگي تعيين كننده است. مشاغل خانگي بايد ساعات خدمات دهي به مشتريان خود را تنظيم كنند. در اكثر مشاغل كاربري خاصي را تهديد مي شود (پرداخت كميسيون لازم بوده و تاييد مي شود) و اين نوع مشاغل در مناطق مسكوني ايجاد شده اند.

بسياري از مشاغل خانگي متناسب با نوع كسب و كار خود، آن را تنظيم كرده و به پيش مي برند. به طور معمول در همين گروه، مشاغلي هستند كه به چندين نوع تقسيم مي شوند و مشاغلي هستند كه مشتريان به خانه رفت و آمدي ندارند و البته دقيقا مشاغلي هستند كه مشتريان يا تامين كنندگان به خانه رفت و آمد مي كنند.

فروشنده شو کتاب صوتی رایگان گروه آموزشی نویدنقوی

در برخي از مشاغل خانگي، با توسعه استانداردهاي خانگي، مديريت مي شوند. از استانداردهاي متنوعي استفاده مي شود تا اهداف نگهداري صاحب حرفه و كسب و كار اين مشاغل حفظ شود. اين استانداردها شامل مقدار مساحت اشغالي خانه توسط كسب و كار، تعداد اتاق هاي خانه جهت كسب و كار ، تنظيم مقدار مساحت پاركينگ، محدوديت كاركنان خارج از خانه، محدوديت سفرهاي درون شهري، نمادي براي مشاغل خانگي.

 

 

تعدادي از اين مشاغل نسبت به تغيير ساختار براي خارج از خانه ممنوع شده اند. اين نوع مشاغل به علاوه با توجه به استانداردهايي مثل نور؛ سروصدا، عطر، تداخل الكتريكي يا ساير تاثيرات خارجي براي مشاغل خانگي مناسب هستند. براساس قانوني، مشاغل خانگي و عملكرد نبايد مشخصه مسكوني برهم بزند يا حتي نبايد براي همسايگان مزاحمتي ايجاد كند، ولي انعطاف پذيري مي توانيد از ساير دارايي ها نيز استفاده كنيد.

با تغيير محيط كاري و افزايش علاقه به كارآفريني، اكثر افراد در كسب و كارهاي خانگي به كارگرفته مي شوند كه بدين ترتيب در ترافيك نيز تاثير مستقيمي نمي گذارند. بسياري از افراد در كسب و كار خانگي به عنوان شغل دوم فعاليت مي كنند و به طور عمده اين نوع كسب و كارها به لحاظ ارتباطي نسبت به سايرين متفاوت هستند.

برای اینکه در بیزینس تون به سود برسید دوره بیزینس کوچینگ رو تست رایگان کنید .

جديدترين مشاغل خانگي  تهران اصلا به مقررات نيازي ندارند. تعداد بيشتري از كسب و كارها خانه را به عنوان بخش مسكوني مدنظر قرار مي دهند. طوري كه براي مشاغل خانگي گواه خارجي وجود ندارد (شايد بجز بخش كوچكي از مشاغل خانگي) و لازم است كه به نحوه استفاده از دارايي كه در خانه از آن استفاده مي شود توجه كنيم. (البته منظور ساختمان نيست) بخاطر اين كه بايد از ساختمان استفاده شود. اين روش با نكات ذيل به انجام رسيده است

  1. شناختي كه براي استراتژي توسعه اقتصادي كارآفريني مهم است
  2. واقعيت اين است كه احتمالا بدون مجوزها و بدون تاثير معكوس رخ داده است – همان طوري كه در پاراگراف بالا توضيح داده شد. اين نوع مشاغل بشدت به خانه وابسته بوده و بايد از آن استفاده كنند (برخي از مشاغل تاثيرات خارجي كمتري دارند). همچنين اكثر مشاغل خانگي مي توانند از فضاهاي خاصي استفاده كنند، اين نوع مشاغل با دسترسي به ساختمان و تاثيرات خارجي مهم شناخته مي شوند.

    موفقیت برای توست
    تو میتونی موفقیت ممکنه

ايده راه اندازي كسب و كارهاي جديد و منطقه بندي مشاغل كسب و كارهاي خانگي سريع تر اتفاق و با خطرات كمتري اتفاق مي افتد. مشاغل خانگي و مشاغل مبتني بر خانه به صورت مشاغل كوچكي شكل مي گيرند و به گونه اي هستند كه كسب و كارهاي سنتي را تحت پوشش قرار نمي دهند. بسياري از كارآفرينان استارت آپ هايي را راه اندازي مي كنند، و كه اصولا در خارج از اداره، گاراژ و حتي آشپزخانه هستند. اين نوع كسب و كارها فراتر از اين حيطه رشد مي كنند و مي توانند استارت آپ را در فضاي خارج از خانه حمايت كرده و امكان ايجاد مشاغلي را حتي مبتي بر ماليات فراهم مي كنند. كارآفريني و مشاغل خانگي بخش مهمي از مشاغل كوچكي هستند كه در اقتصاد جديد جاي دارند و به معناي ابتكار در كسب و كار به شمار مي روند.

برای اینکه در بیزینس تون به سود برسید دوره بیزینس کوچینگ رو تست رایگان کنید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ