در7 مرحله یک برنامه تجاری بنویسید

0 1,082

هر کسب و کار نیاز به داشتن یک برنامه تجاری مکتوب دارد. چه برای ارائه و چه برای جذب سرمایه گذاران ، یک برنامه تجاری برای موفقیت برای سازمان شما بسیار مهم است. اما ، چگونه می توانید یک برنامه تجاری بنویسید؟

بیزینس پلن
کسب و کار

SBA.gov توصیه می کند که یک برنامه تجاری شامل موارد زیر باشد:

خلاصه اجرایی – تصویری از شغل شما
توضیحات شرکت – توصیف آنچه انجام می دهید
تجزیه و تحلیل بازار – تحقیق در مورد صنعت ، بازار و رقبا
سازمان و مدیریت – ساختار تجاری و مدیریتی شما
سرویس یا محصول – محصولاتی یا خدماتی که ارائه می دهید
بازاریابی و فروش – چگونه می توانید تجارت و استراتژی فروش خود را به بازار عرضه کنید
درخواست تأمین بودجه – برای 3 تا 5 سال آینده به چه میزان پول نیاز خواهید داشت
پیش بینی های مالی – اطلاعاتی مانند ترازنامه را تهیه کنید
ضمیمه – یک بخش اختیاری که شامل مجوزها و امکانات است
با این وجود ، شروع کار ممکن است دشوار باشد. بنابراین ، در اینجا هفت مرحله برای نوشتن یک برنامه تجاری کامل ارائه شده است.

 

1. تحقیق ، تحقیق ، تحقیق

ویلیام پیرراگلی ، یکی از مدیران ارشد مالی و مدیریت بازنشسته ، میگوید : “تحقیق و تحلیل محصول ، بازار و تخصص خود را انجام دهید.” “دو برابر وقت خود را صرف تحقیق ، ارزیابی و تفکر کنید ، زیرا در واقع وقتتان را برای نوشتن برنامه کاری صرف میکنید .

تحقیق کسب و کار ، تحقیق و تحلیل محصول
تحقیق

“برای نوشتن یک برنامه کامل ، باید شرکت ، کالای ، رقابت و بازار خود را از نزدیک بشناسید.”

به عبارت دیگر ، این وظیفه شماست که می توانید همه چیز را در مورد کسب و کار و صنعتی که واردش شده اید بسنجید. در مورد صنعتی که واردش شده اید مطالعه کنید و با مخاطبان خود صحبت کنید.

2. هدف برنامه خود را تعیین کنید

هدف طرح تجاری ، استراتژی فروش و بازاریابی و پیشینه مالی
هدف

یک طرح تجاری ، یک “سند مکتوب است که ماهیت تجارت ، استراتژی فروش و بازاریابی و پیشینه مالی را توصیف می کند ، و حاوی یک بیانیه سود و زیان پیش بینی شده است.” با این حال ، برنامه کسب و کار شما می تواند چندین خدمت و هدف مختلف داشته باشد .

طرح تجاری “نقشه راه” است که مسیرهایی را در اختیار شما قرار می دهد و نشان میدهد چگونه میتوانید در تجارت برنامه ریزی کنید و سدها و مشکلات را از بین ببرید. ” اما ، اگر می خواهید سرمایه گذاران را جذب کنید ، برنامه شما بهتر است هدف خاصی داشته باشد و باید طرحی را بنویسید که آنها را جذب کند ، بنابراین باید تا حد امکان روشن و مختصر باشد. وقتی برنامه خود را تعریف می کنید ، حتماً این اهداف را شخصاً برایشان تعریف کرده باشید.

3. نمایه شرکت ایجاد کنید

نمایه شرکت شما شامل تاریخچه سازمان ، محصولاتی یا خدماتی که ارائه می دهد ، بازار هدف و مخاطبان ، منابع ، چگونگی حل یک مشکل و منحصر به فرد بودن کسب و کار شما را شامل می شود. وقتی نمایه شرکت را ساختید ، میتوانید در صفحه “درباره ما” قرار دهید .

پروفایل های شرکت غالباً در وب سایت رسمی شرکت یافت می شوند و برای جذب مشتریان و مشتریان احتمالی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال ، از مشخصات شما میتوان برای توصیف شرکت در برنامه کاری استفاده شود. این نه تنها یک مؤلفه اساسی برنامه تجاری است بلکه یکی از اولین بخش های نوشتاری این طرح است.

داشتن نمایه کارهایتان را بسیار ساده تر می کند.

4- تمام جوانب تجارت خود را مستند سازی نمایید

سرمایه گذاران می خواهند اطمینان حاصل كنند كه فعالیت شما قسمت درآمدزایی دارد یا خیر . به دلیل این انتظار ، سرمایه گذاران می خواهند همه چیز را در مورد کسب و کار یا خدمتی که شما از آنها انتظار دارید در آن سرمایه گذاری کنند بدانند. برای کمک به این فرایند ، همه چیز را از هزینه های خود ، جریان پول و پیش بینی های صنعت ثبت کنید. همچنین ، جزئیات به ظاهر جزئی مانند استراتژی ، مکان و توافقنامه های صدور مجوز را فراموش نکنید.

5- یک برنامه بازاریابی استراتژیک در محل خود داشته باشید

یک برنامه تجاری بزرگ همیشه شامل یک برنامه بازاریابی استراتژیک و تهاجمی خواهد بود. این به طور معمول شامل دستیابی به اهداف بازاریابی مانند:

معرفی محصولات جدید
گسترش و یا بازیابی مجدد بازار محصولات موجود
ورود به سرزمین های جدید برای شرکت
افزایش فروش در یک محصول خاص ، بازار یا محدوده قیمت. این تجارت از کجا خواهد آمد؟ خاص باشید.
فروش متقابل (یا بسته بندی) یک محصول با محصول دیگر
عقد قراردادهای طولانی مدت با مشتریهای مطلوب
افزایش قیمت ها بدون کاهش آمار فروش
پالایش یک محصول
داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوا
افزایش تولید / تحویل محصول
“هر هدف بازاریابی باید چندین هدف (زیر مجموعه اهداف) و تاکتیکهایی برای دستیابی به آن اهداف داشته باشد.”

“در بخش اهداف برنامه بازاریابی خود ، شما به” چه “و” چرا “وظایف بازاریابی برای سال آینده توجه می کنید. در بخش پیاده سازی ، شما روی زمینه های عملی و فراخوان تمرکز می کنید که چه کسی ، کجا و چگونه است. کار کردن در سنگرهای بازاریابی  پیروز میدان را مشخص میکند ”

البته دستیابی به اهداف بازاریابی هزینه هایی را به همراه خواهد داشت.  “برنامه بازاریابی شما باید بخشی داشته باشد که در آن بودجه برای هر فعالیتی که برنامه ریزی شده باشد اختصاص دهید.” هزینه ها)

6. برنامه تجاری را بر اساس مخاطبان خود تنظیم کنید

برنامه بانکی ، برنامه وام صنعتی
برنامه تجاری

کارآفرین اظهار داشت: “خوانندگان بالقوه یک طرح کسب و کار یک دسته متنوع هستند ، از بانکداران و سرمایه گذاران گرفته تا کارمندان.” “اگرچه این یک گروه متنوع است ، اما یک گروه محدود است. و هر نوع خواننده دارای علایق معمولی خاصی است. اگر این علائق را بدانید ، مطمئناً هنگام تهیه برنامه برای مخاطب خاصتان ، آنها را در نظر بگیرید. ”

به عنوان مثال ، بانکداران بیشتر به ترازنامه و صورتهای گردش پول علاقه مند خواهند بود ، در حالی که سرمایه داران با سرمایه گذاری در جستجوی مفهوم اصلی تجارت و تیم مدیریتی شما هستند. با این وجود ، مدیر تیم شما از این برنامه برای “یادآوری اهداف خود” استفاده خواهد کرد.

به همین دلیل اطمینان حاصل کنید که بسته به مخاطبی که برنامه شما را می خواند ، برنامه شما قابل تغییر است. با این حال ، این تغییرات را از یک برنامه به برنامه دیگر محدود کنید. این بدان معناست که هنگام به اشتراک گذاشتن پیش بینی های مالی ، باید آن داده ها را در همان صفحه نگه دارید.

7. توضیح دهید که چرا اهمیت می دهید

برنامه خود را با یک سرمایه گذار ، مشتری یا عضو تیم به اشتراک بگذارید ، برنامه شما باید نشان دهد که شما پرشور و متعهد هستید و در واقع به تجارت و برنامه خود اهمیت می دهید. می توانید در مورد مشکلاتی که دارید بحث کنید ، مشکلاتی را که می خواهید برای حل آنها راه حل داشته باشید، ارزش های خود را توصیف کنید و آنچه را که باعث می شود دررقابت از بقیه جلو بزنید ابراز نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ