راه هاي توسعه كسب و كار خانگي

0 878

 

راه هاي توسعه كسب و كار خانگي

BAZI BAZAR
BAZI BAZAR

شايد به نظر بعضي ها، كسب و كار خانگي ساده است ولي اين كسب و كار نيز مانند ساير كسب و كارها دشواري هاي خود را دارد.

البته شروع كسب و كار بدون سرمايه با چند نفر مي تواند خيلي جذاب باشد ولي به تدريج مشكلات سر بر مي آورند. شما مي توانيد كسب و كار خود را طوري مديريت كنيد كه هميشه سودده بوده و ضرري نيز نداشته باشد.

روش هاي توسعه كسب وكار خانگي بدين شرح هستند:

  1. تمركز و توجه به يك خدمات يا محصول

براي اين كه محصول يا كسب و كار شما سودده باشد، فقط يك محصول يا خدمات را توليد كنيد، براي آن تبليغات انجام دهيد و تمامي تمركز خود را روي آن متمركز كنيد تا به نتايج سرشاري دست يابيد.

  1. توسعه و گسترش خط توليد يا ارائه محصولات تكميلي

با توسعه محصول يا خدمات مي توانيد محصولات مكمل ديگري را به محصولات خود اضافه كنيد تا دايره انتخاب مشتريان شما گسترده تر شود و بلكه به خرده فروشان نيز كمك مي كند تا محصولات شما را متنوع فرض كرده و آن ها نيز دايره فروش خود را گسترش مي دهند.

  1. افزايش فروش به جاي ايجاد امكانات جديد

شما مي توانيد درآمد خود را با افزايش محصولات زيادتر كنيد، شايد در برخي موارد توسعه و گسترش خط توليد براي شما به صرفه نباشد. به طور مثال شما مي توانيد در دوره هايي براي مشتريان فروش ويژه يا تخفيف قائل شويد.

مذاکره و چانه‌زنی
مذاکره و چانه‌زنی یک پیمانکار
  1. استخدام يك پيمانكار

با اين كار مي توانيد در هزينه هاي خود صرفه جويي كنيد. اين پيمانكار است كه بايد كارها را به انجام برساند. بنابراين هزينه هاي شما كاهش مي يابد.

  1. راه اندازي وب سايتي براي تبليغ شركت يا فروش آنلاين

امروزه بسياري از فروشگاه ها آنلاين بوده و مردم نيز سفارشات خود را به صورت آنلاين ثبت مي كنند. شما مي توانيد بدون پرداخت اجاره، يا مبالغ قبوض، آب ، برق، گاز و غيره محصولات خود را در معرض فروش قرار دهيد.

  1. اضافه كردن همكاران جديد

همكاري با نفرات جديد به شما براي توسعه كسب و كار شما خيلي كمك خواهد كرد. شما مي توانيد با پرداخت پورسانتي، اين نفرات را قانع كنيد تا محصولات شما را بفروشند. محصولات شما در اين صورت با سرعت بيشتري فروخته خواهند شد.

  1. شناسايي ساير بازارهاي هدف

هر چقدر كه بازارهاي هدف شما گسترده تر و متنوع تر باشد به همان اندازه موفقيت بيشتري داريد، مشتريان بيشتر ، پول و درآمد بيشتر.

  1. راه اندازي خبرنامه، سخنراني يا آموزش

كسب و كارهاي خانگي مي توانند با كمترين تبليغات، مشتريان بيشتري را بدست بياورند. در حال حاضر شما مي توانيد با بسياري از گروه هاي اجتماعي تماس بگيريد و محصولات و خدمات خود را به آن ها معرفي كنيد. تبليغ محصولات و خدمات در قابل ايميل ماركتينگ و ساير روش ها نيز يكي از موفق ترين روش ها براي تبليغ است.

  1. ايجاد يك وب سايت يا فروشگاه آنلاين جديد

راه اندازي وب سايت يا فروشگاه آنلاين جديد به توسعه كسب و كار خانگي شما بسيار كمك مي كند.

 

  • توسعه كسب و كار با استفاده از حق راي

با اين روش مي توانيد نفرات بيشتري در كسب و كار خود استخدام نماييد يا اين كه با دريافت مجوزهاي استاندارد به يك عمده فروشي بزرگ تبديل شويد.

رعايت اين موارد به توسعه كسب و كار خانگي شما بسيار كمك مي كند.

امروزه با وجود موانع اقتصادي، بر سر راه شركت هاي دولتي و خصوصي، كسب و كارهاي خانگي مي تواند گزينه خيلي خوبي براي شروع باشد، حتي زنان نيز مي توانند در كسب و كارهاي خانگي به كارگرفته شوند، بسياري از هزينه ها كاهش مي يابد و شاگرد مي توند با كمترين هزينه ، از سوابق و تجربيات استاد بهره مند شود.

براي اين كه بتوان يك كسب و كار خانگي را به بهترين شكل ممكن ايجاد كرد لازم است كه گام هايي برداريم تا كسب وكار ما بتواند با موفقيت به اهداف خود دست يابد.

توسعه کسب و کار خانگی

 

گام اول

انتخاب نوع كسب و كار

شما مي توانيد متناسب با رشته تحصيلي يا علاقه خود، كسب و كار خانگي خود را انتخاب كنيد. علاقه، انگيزه، تجربه فردي و خانوادگي، رشته تحصيلي و امكانات در ايجاد كسب و كار موثر است.

گام دوم

برنامه ريزي

شما بايد متناسب با نيازهاي فردي و جامعه ، كسب و كار خود را گسترش دهيد. حتي مي توانيد در برخي مواقع اگر سرمايه كمي داريد، از بانك سرمايه لازم را بدست بياوريد. شما با برنامه ريزي مي توانيد هر چه زودتر به اهداف خود دست يابيد و از اتلاف زمان و انرژي خود جلوگيري كنيد.

گام سوم

تامين منابع مالي طرح

هميشه سرمايه گذاري يكي از بزرگترين دغدغه هاي كارآفرينان براي شروع كسب و كار است. تامين مالي طرح باعث خواهد شد تا كسب و كار شما به موفقيت هاي پيش بيني نشده اي دست يابد. با تامين مالي مي توانيد كسب و كار خود را گسترش دهيد و حتي به موفقيت هاي پيش بيني نشده اي هم دست يابيد. شما مي توانيد با روش هاي مختلف و متفاوتي، منابع مالي پروژه خود را تامين كنيد.

 

گام چهارم

مطابقت منزل با كسب و كار خانگي

كسب و كار خانگي شما بايد به گونه اي باشد كه مزاحمتي براي همسايگان ايجاد نكند، همچنين نبايد آلودگي صوتي ايجاد كند.

بايد متناسب با مساحت منزل خود، كسب و كار خود را راه اندازي كنيد، كسب و كار شما نبايد زباله بيش از حدي را توليد كند.

فروشنده شو کتاب صوتی رایگان گروه آموزشی نویدنقوی

گام پنجم

فضاي جداگانه براي كسب و كار

مي توانيد اتاق يا ساختمان جداگانه اي را براي كسب و كار خود ايجاد نماييد. در صورتي كه مشتريان به محل كسب وكار شما رفت و آمد مي كنند بايد از يك راه جدا به محل كسب و كار شما تردد كنند و براي همسايگان مزاحمتي ايجاد نكنند.

گام ششم

ايجاد موازنه بين كار و زندگي خانوادگي

ايجاد موازنه و تعادل بين زندگي و كار دغدغه كارمندان و حتي مديران شركت هاست. ساعات كاري شما با ساعات استراحت اهالي منزل تداخلي داشته باشد. محل كسب و كار خود را از فضاي زندگي جدا كنيد تا مزاحمتي براي عزيزان خود ايجاد نكنيد. يك خط تلفن و اينترنت جدا مي تواند به تفكيك هزينه هاي كار با هزينه هاي منزل كمك كند.

چرا در مورد مسایل مالی صحبت میکنم ؟

گام هفتم

مديريت زمان

مديريت زمان به شما كمك مي كند تا كارهاي بيشتري را در زمان كمتري به انجام برسانيد. با مديريت زمان مي توانيد سفارشات بيشتري را پذيرش كرده و از اتلاف وقت جلوگيري كنيد. كتاب هاي را براي مديريت زمان موجود است و در اين زمينه نيز مي توانيد در سمينارها شركت كنيد تا روش هاي مديريت زمان را فرا بگيريد.

گام هشتم

سلامت و امنيت شغلي

سلامت شغلي شناسايي خطرها و ريسك هايي است كه شغل شما را تهديد مي كند. در حال حاضر مي توانيد خود و همكاران خود را بيمه كنيد. شما بايد در حين كسب و كار خود نيز به عوامل ايجاد كننده خطر توجه كرده و آن ها را از محل كار خود دور كنيد.

گام نهم

تعيين ساختار كسب و كار

شما بايد ساختار كسب و كار خود را مشخص كنيد تا بتوانيد از مزايا و حمايت هاي دولتي نيز بهره مند شويد. اين كار به شما كمك مي كند تا كسب و كار خود را بهتر مديريت كنيد و همكاران جديدي را جذب كرده و در نهايت كسب و كار خود را به بهترين وجهي به سوي موفقيت هاي بعدي هدايت كنيد.

گام دهم

ثبت برند يا پيتنت تجاري

برندها در جلب مشتريان نقش ارزنده اي ايفا مي كنند. هرچه برندي محبوب همگان باشد به همان اندازه محصولات بيشتري از همان برند فروخته خواهد شد. البته ساخت برند نيازمند تجربه، استقامت و تعهد به مردم است و برند به تدريج و در طول زمان شناخته خواهد شد. پس انتظار نداشته باشيد كه در همان سال هاي ابتدايي شناخته شويد. مديريت مشتريان و ارتقاء كيفيت محصولات به برندسازي كمك شاياني مي كند.

گام يازدهم

حسابداري

در حسابداري بسيار دقيق عمل كنيد تا بتوانيد هزينه ها و درآمد خود را شناسايي كرده و از اتلاف منابع مالي خود جلوگيري كنيد.

در حال حاضر انواع و اقسام نرم افزارهاي مالي وجود دارد كه مي توانيد درآمد و هزينه هاي خود را در آن ثبت كنيد. هركدام از اين نرم افزارها امكانات خاصي دارند كه مي توانيد هنگام خريد آن به كاتالوگ محصول توجه كنيد.

گام دوازدهم

تبليغات، مهم ترين عامل براي پيشرفت كاري

تبليغات در پيشرفت كسب و كار شما نقش بسيار مهمي بازي مي كند. شما بايد متناسب با نيازهاي جامعه كسب و كار خود را راه اندازي كرده و در همين راستا، تبليغات كنيد.

تبليغات شما ممكن است كه به صورت‌ آنلاين بوده يا محيطي باشد، در هر حال اين شما هستيد كه محل تبليغات را انتخاب مي كنيد.

در ضمن مي توانيد در شبكه هاي اجتماعي نيز تبليغ كنيد، در شبكه هاي اجتماعي افراد خيلي زيادي حضور دارند بنابراين تبليغات شما مثمرثمر واقع خواهد شد.

هميشه در سمينارها و همايش هاي مربوط به كسب و كار خود شركت كنيد و با افراد سرشناس حرفه تخصصي آشنا شويد.

كتاب هاي الكترونيكي يا چاپي مربوط به كسب و كار خود را خريداري كنيد و هميشه از اخبار و پيشرفت هاي تكنولوژيك كسب و كار خود آگاه شويد و بروز عمل كنيد تا مشتريان خود را حفظ كرده و علاوه بر آن مشتريان بيشتري را جذب كنيد.

منبع مشرق نیوز و نمناک

 

 

فروشنده شو کتاب صوتی رایگان گروه آموزشی نویدنقوی

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ