اخلاق تجارت و حمایت از حقوق مشتری در بیزینس های بزرگ دنیا مثل اپل و بنز

0 1,747

اخلاق تجارت و حمایت از حقوق مشتری

اخلاق تجارت نوعی از اخلاق حرفه‌ای در کسب و کار است که به بررسی اصول اخلاقی و مشکلات اخلاقی در محیط کسب و کار می‌پردازد. توجه و تاکید بر اخلاق سازمانی و مدیریتی در هیچ دوره ای مانند حال نبوده است. توجه به اخلاقیات در کسب و کار یک نوع مزیت رقابتی برای شرکت ها محسوب می شود. اخلاق تجارت اغلب به تمام جنبه‌های جریان کار اعمال می‌شود و مرتبط با رفتار افراد و کل سازمان است.

اخلاق تجارت ارزش‌های آن بیزینس را برای افراد آن کسب و کار یا دیگران بیان می‌کند. اخلاق بیزینسی مجموعه اصول و ارزش‌هایی است که فرد با استفاده از آن اعمال و تصمیم‌هایش را مدیریت می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اخلاق تجارت لینک زیر را بخوانید:

اخلاق تجارت چیست ؟ Buisiness Ethics

دوست من سلام
میدونی چیزی که بیزینس های میلیاردی رو برند میکنه اینه که به مشتری ها شون اهمیت فوق العاده اهمیت میدن در عمل به شعار حق با مشتری است عمل میکنند
1. به اجناسشون گارانتی بی قید شرط میدن
2. حتی اگر کسی ازشون جنس نخره با احترام صحبت میکنند . و ازشون تشکر میکنند
3. سیستم استعلام رضایت از مشتری و حمایت از مشتری و نظر سنجی رو راه اندازی کردند .
4. کیفیت اجناسشون رو هر روز بالاتر بردند
5. به مشتریانشون هدیه و اشانتیون میدن
6. خدماتشان را با تکنولوژی روز هماهنگ کردند و بر مدل های قدیمی پافشاری نکردند .
7. مزیت رقابتی ایجاد کردند . راستی مزیت رقابتی شما چیست؟ که مشتریان از شما بخرند ؟
8. اما اگر بخوایم از دید دینی هم نگاه کنیم یکی از راه های پر برکت کردن کسب و کار خوش خلقی با مردمه . پس گرفتن جنس . افزون دادن . و امثال اینهاست

با ما همراه باشید

مولفه های اخلاق تجارتی

  • صداقت و راستگویی
  • خوش رویی و حسن خلق
  • پرهیز از کم فروشی
  • یادگیری اصول تجارت
  • سوء استفاده نکردن از بحران های اقتصادی و عدم احتکار
  • پرهیز از ربا
  • رعایت حق شریک
  • آسان گرفتن به بدهکار
  • رعایت حقوق بستانکار
  • آسان گرفتن و مدارا کردن
  • موفقیت در ایران کسبو کار ، مدیریت کسب و کار ، کوچینگ بیزینس
    موفقیت در ایران

نتایج رعایت اصول اخلاق تجارتی در کسب و کار

  • افزایش فروش و و سود آوری موسسه
  • افزایش وفاداری مشتریان
  • ارتقاء سرمایه مشتری و تصویر سازمانی در بلند مدت
  • بهبود بازاریابی اخلاقی
  • کاهش هزینه های کنترلی
  • ارتقاء تعهد سازمانی
  • بهبود کیفیت محصولات
  • تقویت سرمایه اجتماعی
  • تقویت هویت سازمانی کارکنان

6 مورد مهم در اخلاق تجارت سازمان ها برای کارکنان و مدیران

  1. صداقت و راستگویی
  2. پرهیز از رفتارهای اهانت آمیز در ابعاد گوناگون
  3. رفتارهای منصفانه و متوزان
  4. اجتناب از رفتارهای تکراری
  5. حمایت از حقوق مصرف کنندگان، کودکان و بی سرپرستان
  6. حمایت از انجمن ها و سازمان های غیر انتفاعی

اخلاق تجارت و حمایت از مشتری از عوامل موفقیت بیزینس های میلیاردی دنیاست.

10 اصل اخلاقی برای مدیران کسب و کار

اخلاق و حمایت از مشتری ، مدیران کسب و کار ، بیزینس کوچینگ

1-صداقت

مدیران باید صادق و راستگو باشند. آنها باید اصل صداقت را در تمام معاملاتشان رعایت کنند و از اشتباهات، سوء تفاهم ها، حقایق جزئی یا هر چیز دیگری  برای گمراه کردن یا فریب دادن مشتریان و کارکنان خود استفاده نکنند. مدیران راستگو قابل اعتمادتر و موفق تر هستند و کمتر مورد خیانت و کلاهبرداری اطرافیان و کارکنان قرار می گیرند.

2-سالم و درست بودن

مدیران سالم و درست آنچه که فکر می کنند درست است را انجام می دهند حتی اگر فشار زیادی برای انجام این کار بر آنها وجود داشته باشد. مدیر باید اعتقادات درستی داشته باشد و در اجرا آنها شهامت داشته باشد. مدیران کسب و کار شرافتمندانه و راستگو هستند و آنها برای اعتقادات خود مبارزه می کنند. آنها اصول اخلاقی و اعتقادی خود را برای مصلحت، فریب دادن یا سود کردن بیشتر قربانی نمی کنند.

HONESTY IS THE BEST POLICY

راستی برتین سیاست است.

3-قول نگه دار و قابل اعتماد

مدیران با اخلاق قابل اعتماد هستند. آنها در تهیه اطلاعات و تصحیح اشتباهات مسلط هستند و هر گونه اقدام منطقی را برای تحقق وعده ها و تعهدات خود انجام می دهند. آنها قرارداد را به روشی غیر منطقی یا غیر قانونی تفسیر نمی کنند تا برای فرار از تعهداتشان توجیه یا بهانه ای داشته باشند.

4-وفاداری

اخلاق تجارت مدیران حکم می کند که افراد وفاداری به افراد و مؤسسات باشند. آنها وفاداری خود را از طریق حمایت کارکنان و موسسات در نومیدی نشان می دهند و در صورت توان به آنها کمک می کنند تا مشکلاتشان زودتر برطرف شود. آنها از اطلاعاتی که برای اطمینان شخصی مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده نمی کنند. آنها به شرکت ها و همکارانشان وفادار هستند و اگر تصمیم بگیرند افرادی را استخدام کنند، اطلاعیه های معقولی را ارائه می دهند.

5- با عدالت رفتار می کنند

مدیران پایبند به اخلاق کسب و کار در تمام معاملات منصفانه و درست عمل می کنند. آنها خودسرانه عمل نمی کنند و از ابزارهای غلط و ناپسند استفاده نمی کنند. افراد متعهد به عدالت، با افراد مختلف رفتار یکسانی دارند، تنوع را می پذیرند و آنها را تحمل می کنند. آنها اشتباهات خود و دیگران را بدون بحث می پذیرند و در صورت لزوم اعتقادات خود را تغییر می دهند.

6-نگران دیگران می شوند

اخلاق تجارت به مدیران حکم می کند که افرادی مهربان باشند. آنها به کسانی که نیازمند هستند کمک می کنند و تلاش می کنند تا اهداف کسب و کار خود را به گونه ای انجام دهند که باعث کمترین آسیب به قشر ضعیف جامعه شوند و بهترین نتایج مثبت را برای مردم جامعه رقم بزنند.

7- به دیگران احترام می گذارند

مدیران با اخلاق کسب و کار به کرامت انسانی، استقلال، حفظ حریم خصوصی، حقوق و منافع همه کسانی که در تصمیم گیری ها نقش دارند، احترام می گذارند. آنها مؤدب هستند و با همه افراد بدون در نظر گرفتن جنس، نژاد یا ملیت با احترام و عزت برابر برخورد می کنند.

8-مقید به قوانین

مدیران پایبند به اخلاق کسب و کار از قوانین و مقررات مربوط به فعالیت های تجاری خود پیروی می کنند.

9-اعتماد به نفس

مدیران پایبند به اخلاق تجارت در انجام وظایف خود، تعلیم و آمادگی پیوسته خود تلاش می کنند تا مهارت خود را در تمامی زمینه ها افزایش دهند.

10- مسئولیت پذیر بودن

مدیران متعهد به اخلاق تجارت در راستای انجام تصمیمات خود مسئولیت پذیرانه رفتار می کنند. آنها بخاطر کارهای خود، همکاران خود، شرکت های تابعه و غیره مسئول و پاسخ گو هستند.

مشتری مداری کمپانی اپل

کمپانی اپل به دلایل زیر در درک مشتریان بهترین است:

1- همدلی

ما نیاز مشتری خود را می توانیم بهتر از هر شرکت دیگری درک کنیم.

2-تمرکز

برای انجام کارهای خوب در زمینه فعالیتمان تصمیم گرفتیم تمام فرصت های بی اهمیت را کنار بزنیم و فقط بر فرصت های مناسب تمرکز کنیم و از آنها بهره ببریم.

اخلاق و مشتری مداری اپل ، کوچینگ کسب و کار

3-نحوه ارائه دادن محصول

مردم کتاب را با جلد آن قضاوت می کنند. ما ممکن است بهترین محصول را با بالاترین کیفیت و با نرم افزار مفید و غیره ارائه کنیم اما اگر آنها را به صورت شلخته ارائه دهیم، آنها به این صورت شناخته می شوند. همچنین اگر ما آنها را با خلاقیت و به صورت حرفه ای ارائه دهیم، به این ترتیب کیفیت مورد نظرمان را به محصول خود نسبت داده ایم. شما محصولات را به هر صورت که ارائه دهید، به همان صورت نیز شناخته می شوند.

یکی از مهمترین اهداف هر بیزینس بدست آوردن مشتری وفادار است.

3 رکن کاری و مشتری مداری شرکت اپل

همدلی، تمرکز، نحوه ارائه دادن محصول 3 رکن مهم بیزینس اپل در خدمات رسانی به مشتریان، ارائه محصولاتشان و فلسفه بازاریابی این شرکت است. شما هم اگر می خواهید مانند کمپانی اپل بیزینس پر رونقی داشته باشید و مشتریان خود را سالها با خود همراه کنید، این 3 نکته را رعایت کنید.

اپل همراه همیشگی مشتریان این برند

بر اساس میانگین سه ماهه دسامبر در سال 2016 حدود 85.8 میلیون نفر از سن 13 سال به بالا در ایالات متحده گوشی آیفون دارند. این آمار بالا از صاحبان اپل نشانه ای برای اثبات مشتری مداری کمپانی اپل است. درک اپل از مشتریان اصلی این برند سالها است که از سایر رقبای خود مانند سامسونگ، هوآوی و حتی گوگل پیشی گرفته است.

سرمایه گذاری بلندمدت لازمه مشتری مداری

فهمیدن خواسته های مشتری کار دشواری نیست. بسیاری از شرکت ها می دانند چه چیزی برای رسیدن به خواست مشتری نیاز است، اما آنها برای اجرا کردن آنچه نیاز است به طور طولانی مدت سرمایه گذاری نمی کنند. اپل برای تشکیل و ساخت تیم ها، کارخانه ها، خطوط لوله و غیره برای تولید محصول به صورت طولانی مدت سرمایه گذاری می کند. اپل تلاش زیادی می کند تا به جایی فراتر از جایگاه امروزش برسد و این موفقیت یک خنده و خوشحالی همیشگی را برای اپل به ارمغان می آورد.

خدمات پس از فروش برای شما مشتری وفادار میسازد.

دلایل برتری اپل بر سایر برندها

همه ما می دانیم که در حالی که دیگران با تکنولوژی هایی مانند سرعت پردازنده، ظرفیت حافظه، رزولوشن صفحه نمایش و باتری با یکدیگر رقابت می کنند، اپل آنها را در مسیر موفقیت و برتری گوشی های همراه جا گذاشته است و با موفقیت همراه مشتریان خود است. برای درک اپل و فلسفه آن، نیازی به سرمایه گذاری در فروشگاه های خرده فروشی نیست.

اپل برای فروشگاه های خود، محصولات و لباس های فروشندگان  طرح های بی نظیری زده است و خدمات بی انتهایی به مشتریان خود ارائه می دهد که واقعاً دیدنی است و احساس می کنید که چقدر مردم از شرکت اپل راضی هستند. همین موارد را نمی توان در مورد گوشی های سامسونگ، هوآوی یا گوگل گفت.

سهم بازار iOS تنها توسط خانواده آیفون

گوشی های آیفون دارای سیستم ios و گوشی های سایر برندها دارای سیستم اندروید هستند. به سهم بازار iOS تنها توسط خانواده آیفون و سهم بازار آندروید توسط بیش از 20 خانواده از تولید کنندگان توجه کنید. در حال حاضر بیش از 700 میلیون آیفون در سراسر جهان استفاده می شوند.

گوشی اپل به همراه قطعات منحصر به فرد

به عنوان یک شرکت مشتری مدار کار کردن آسان نیست. دهها سال تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی و اجرا با دقت زیاد طول می کشد. شرکت اپل بر خلاف سامسونگ یا هوآوی دستگاه های خود را تنها به عنوان یک دستگاه نمی بیند، بلکه قطعات منحصر به فرد را به صورت یک الگوی بزرگتر به شما و خانواده تان ارائه می دهد.

مسئولیت اپل هنگام خرید محصول از این برند

هنگامی که یک محصول از اپل خریداری می کنید، مسئولیت اپل این است که اطمینان حاصل کند که دوستداران و خانوداه شما نظیر همسر، فرزندان، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ شما همه از این محصول خوششان می آیند و از کار کردن با آن احساس رضایت می کنند. رسیدن به این اهداف برای هر شرکتی زمان بر و مشکل است و اپل تنها شرکتی است که توانسته این کار را در مقیاس بسیار خوبی انجام دهد.آیفون محبوب ترین گوشی هوشمند در ایالات متحده و جهان است.

راستگویی در معرفی محصول , عاملی اساسی در بدست آورن مشتری وفادار است

حمایت از حقوق مشتری در بیزینس های بزرگ دنیا مثل بنز

اخلاق و مشتری مداری بنز ، حمایت از حقوق مشتری ، مدیریت کسب و کار

هر زمان که مشتریان کمپانی مرسدس بنز سوالی دارند و برای پرسیدن سوالهایشان و گرفتن جواب با کمپانی تماس می گیرند، شرکت بنز در اولین فرصت پاسخگو مشتریان خود است. به همین دلیل شرکت مرسدس بنز برای رسیدگی به تمام سوالات ملی و بین المللی، اطلاعات تماس کاملی از خود مانند ایمیل، شماره تماس دفاتر داخلی و خارجی را به مشتریان خود ارائه می دهد و در اکثر کشورها نمایندگی های متعددی دارد.

راه های ارتباطی با کمپانی بنز برای گرفتن خدمات

شرکت بنز در همکاری با شبکه های خرده فروشی و شرکای تجاری بزرگ خود بسیار قوی و موفق عمل می کند و قادر به حل هر گونه مشکلی در زمان کوتاهی است. کمپانی بنز مشتریانش را از طریق تلفن، ایمیل، نامه، کانال تجاری و رسانه های اجتماعی پشتیبانی می کند. رسانه های اجتماعی مرسدس بنز خدمات دیجیتالی نوآورانه ای را برای صاحبان مرسدس بنز به ارمغان آورده اند.

امیدوارم اطلاعات مفیدی از این مقاله کسب کرده باشید و اخلاق تجارت و مشتری مداری خود را در کسب و کارتان بهبود ببخشید.

جهت مطالعه مقالات بیشتر روی لینک کلیک کنید یا آن را در گوگل جستجو کنید https://navidnaqavi.com/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ