چگونه بن سای بکاریم؟

چگونه بن سای بکاریم؟ قدم اول در کاشت بن سای انتخاب گلدان مناسب است.‌گلدان یکی از عوامل مهم در کاشت بن سای است زیرا تاثیر بسیاری در زیبایی گیاه می گذارد.

0 4,980

 

سمینار آموزش بیزینس کوچینگ ، سمینار آموزش درآمد دلاری ، سمینار کسب درآمد بدون سرمایه

چگونه بنسای بکاریم؟

 

عکس گیاه بنسای ، عکس بنسای در گلدان

جواب سوال چگونه بنسای بکاریم قدم اول در کاشت بن سای انتخاب گلدان مناسب است.‌گلدان یکی از عوامل مهم در کاشت بن سای است زیرا تاثیر بسیاری در زیبایی گیاه می گذارد.

عکس گلدان بن سای ، عکس گیاه بن سای ، چگون بنسای بکاریم
گلدان بن سای باید بسته به چگونه  گی و میزان رشد آن بین ۱ تا ۵ سال تعویض شود و با هر بار تعویض گلدان باید ریشه گیاه بن سای را هرس کرد تا کوچک شود و در گلدان های کوچک و کم عمق جای گیرد.
زمان مناسب تعویض گلدان بن سای معمولا سفالی می باشند که می تواند به شکل بیضی‌،‌کروی‌،‌مثلثی‌،‌چند ضلعی و یا ترکیبی از اشکال هندسی باشد همچنین می تواند دارای یک یا چند سوراخ زه کشی در زیر خود باشد. گلدان باید جوری انتخاب شود که رنگ آن متناسب با رنگ گیاه بن سای شما باشد. اگر گلدان شما به شکل مثلث یا بیضی باشد گیاه بن سای را به دلیل رشد شاخه هایش در یک طرف گلدان میکارند. در گلدان های گرد یا کروی بن سای را درست در وسط گلدان میکارند به استثنای بن سای آبشاری که آن را در کنار گلدان میکارند تا از یک سمت گلدان آویزان شود.

آموش کاشت گیاه بن سای ، انواع درخت بن سای ، نحوه نگهداری بنسای
هرس برگ های بن سای
بن سای در ابتدای رشد هر روز نیاز به مقداری آب دارد و از کود های مایع نیز می توان برای تغذیه گیاه استفاده کرد همچنین هرس کردن بن سای باید در فصل رشد آن انجام گیرد.

گیاه بن سای باید دارای سطح برگ کمی باشد چرا که سطح برگی زیاد باعث افزایش رشد بن سای میشود و در تکنیک کاشت و پرورش بن سای تکیه به پایین آوردن رشد است به همین دلیل باید به طور مداوم برگ های اضافه از گیاه جدا شوند ولی نباید در هرس کردن زیاده روی کرد و هر بار مقدار زیادی از برگ های بن سای را قطع کرد زیرا باعث ایجاد شوک به گیاه و خشک شدن آن میشود.

10 نکته برای کسب و کار ماساژ درمانی

هرس ریشه بن سای

هرس ریشه بن سای نیز باید هر یکسال یکبار صورت گیرد و با هر بار هرس ریشه رشد گیاه کمتر میشود به همین دلیل باید به مقدار مناسب در قطع کردن ریشه گیاه توجه داشت زیرا ممکن است گیاه دچار شوک شود و آسیب بیند. در پایان کار هرس ریشه باید بخش های قطع شده با محلول بنومیل ضد عفونی کردهرس ریشه بن سای ، انواع گیاه بن سای .

انواع بن سای

بن سای ها بسته به نوعشان به دو دسته قابل نگه داری در خانه و محیط بیرون خانه تقسیم میشوند که این تقسیم بندی بر اساس مقدار نیاز گیاه به نور و دمای مناسب رشد آن بستگی دارد.


از آنجایی که منشاء گیاه بن سای کشور های آسیای جنوب شرقی نظیر تایلند‌،‌چین و غیره می باشد این گیاه نیاز به آب و هوای گرم و مرطوب دارد و برای فراهم آوردن شرایط مناسب برای رشد گیاه باید برگ های بن سای بسته به فصل بین یک یا دو بار در روز آب پاشی شوند تا رطوبت مورد نیاز برگ ها تامین شود همچنین دمای معمولی اتاق برای رشد بن سای مناسب می باشد. بن سای را نباید در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار داد زیرا باعث سوختن برگ های گیاه می شود البته نور غیر مستقیم مناسب با گونه های خانگی مانند بن سای فیکوس یا شمشادی می باشد که مناسب با نور کم می باشند و برخی دیگر از بن سای ها مانند بن سای نارون به نور بیشتری نیاز دارند.
نگه داری بن سای در خانه

خاک گیاه بن سای ، نگهداری بن سای ، انواع بن سای

خاک مورد نیاز بن سای

خاک مناسب گیاه بن سای معمولا پیت ماس‌،‌کوکوپیت و پرلیت می باشد که رطوبت را در خود نگه می دارند در نتیجه گیاه هر روز نیاز به آبیاری ندارد و هر زمان که به خاک دست زدید و خشک بود به آن آب دهید ولی اجازه ندهید که خاک زیاد خشک بماند.


بهترین زمان آبیاری بن سای چه زمانی است؟

بن سای معمولا در فصل تابستان یک روز در میان و حداکثر ۳ روز و در فصل زمستان کمتر نیاز به آب دارد و باید از آبیاری بیش از حد گیاه خود داری شود. بهترین زمان آبیاری بن سای بعد از غروب آفتاب می باشد زیرا تبخیر آب کند تر می شود و آب تا صبح روز بعد در گلدان باقی می ماند همچنین برگ های گیاه در معرض نور خورشید نمیسوزند. بن سای را می توان از طریق بذر های تراریخته شده‌،‌قلمه زدن‌،‌پیوند زدن و خوابانیدن هوایی تکثیر کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ