بهبود عملکرد تیم فروش

0 12

مهمترین روش خلاقانه برای بهبود عملکرد تیم فروش

بهبود عملکرد تیم فروش : عملکرد تیم فروش می‌تواند موفقیت یا شکست یک شرکت را تعیین کند اما افزایش بهره‌وری و انگیزه می‌تواند چالش بزرگی باشد.
اگر میخوای تیمت قوی باشند شروع کن
اما ناامید نشوید.
با برخی از تفکرات خلاقانه و رویکردهای خارج از جعبه، می‌توانید تیم خود را به ارتفاعات جدید برسانید.
از جمع‌آوری بازی‌ها تا ترویج ارتباط باز، در اینجا چند روش نوآورانه برای بهبود عملکرد تیم و دستیابی به موفقیت آورده شده است.
محتوای مقاله
۱. آموزش و پرورش
۲. تعیین (و سنجیدن) اهداف
۳. تحریک عملکرد
۴. فراهم کردن ارتباط داخلی عالی
۵. برگزاری جلسات مؤثر
۶. مدیریت پروژه موثر
۷. هدف، دیدگاه و فرهنگ مشترک
۸. تقدیر کردن
۹. انعطاف‌پذیر بودن
۱۰. ارائه بازخورد عالی
۱۱. خودکارسازی در جایی که ممکن است

بهبود عملکرد تیم فروش
بهبود عملکرد تیم فروش

اولین ایده بهبود عملکرد تیم فروش
۱. آموزش و پرورش
غالباً گفته می‌شود که همه می‌دانیم “دانش، قدرت است”  و به بسیاری از روش‌های عملکرد برجسته تیم فروش، آموزش و پرورش موثر همچنان سنگ بنای آن باقی مانده است.
در حالت پایه، مهم است تیم خود را با دانش و مهارت‌های لازم برای انجام کار خود به طور مؤثر تجهیز کنید.
اما همچنین بسیار مهم است که زمان آموزش را برای کمک به رشد آنها به سوی آرمان‌های خود، بیشتر کنید.
مطالعات به طور مداوم نشان داده‌اند که سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش رویکرد خوبی است.
این به کاهش جابجایی کارکنان و افزایش بهره‌وری مرتبط شده است. پس بسیار مهم است.
برنامه‌ریزی
ما می‌توانیم یک مقاله دیگر در مورد آنچه که آموزش ایده‌آل به نظر می‌رسد و چگونه باید ارائه شود، بنویسیم. اما ما فکر می‌کنیم که اجزای حیاتی آموزش سازمانی و تیم شما عبارتند از :
گام اول در آموزش سازمانی شناسایی نیازهای آموزش :  در ابتدا، مهم است هر گونه شکاف دانش (ندانستن)، مهارت را که باعث مانع پیشرفت کارمندان در پیچ و خمکار روزانه‌شان می‌شود، شناسایی کنید و برطرف کنید. خودتان را جای کارمندان بگذارید.
نکته مهم دیگر رویکرد مهربانی و مشفقانه است و دید از بالا نداشتن.
می‌توانید این کار را در بازبینی‌های منظم (دو هفته / ماهانه) و گفت‌وگوهای دوره‌ای انجام دهید. این گفتگوهای مستمر بهره‌وری سازمانی شما را بهبود می‌دهد.

ممکن است بخواهید یک نوع بانک دانش را در مورد حوزه‌های مشترک عدم اطمینان و ندانستن در تیم خود ایجاد کنید، با محتوای در حال تکمیل “on-demand”  برای کمک به آنها در بهبود این حوزه‌ها. که مستمرا تکمیل شود.

شناسایی آرزوهای”  آموزش :  وقتی کارمندانی دارید که در تولید محصولات خود عالی هستند، مهم است آنها را با پرسش : گام بعدی چیست؟  رشد داد.  شما می‌توانید به کارمند اجازه دهید این فرآیند را رانده، حوزه‌های شغلی و علاقه‌مندی‌هایی را که می‌خواهند به سوی آنها حرکت کنند، شناسایی کنند

. البته، به شما بستگی دارد که چقدر این مسئله به نزدیکی با نقش فعلی واهداف کلی کسب و کار است.  در زمان‌هایی خواهید داشت که برای نگه‌داشتن عملکردکنندگان ستاره، باید در این زمینه انعطاف‌پذیر باشید و قبول کنید که  در نهایت با پذیرش طولانی‌مدت آرزوهای آنها، از مزایای مهارت‌های آنها برای مدت طولانی‌تر لذت خواهید برد.

بهبود عملکرد تیم فروش
بهبود عملکرد تیم فروش

دید بلند مدت داشته باشید
اختصاص زمان:  بدون توجه به اینکه آیا می‌توانید بودجه‌ای را به برنامه‌های آموزشی خود اختصاص دهید یا نه، بدون شک، منابع گرانبها در زمان آموزش هستند. ما پیشنهاد می‌دهیم زمان آموزش را به صورت منظم در تقویم کارمندان رزرو کنید. شاید یک روز، یا نیم روز، در هر ماه کافی باشد.  هنگامی که این زمان رزرو شده است، باید احترام گذاشته شود. اجازه دهید کارمندانتان بگویند “نه” تا خلاقیت در سازمان و تیم زنده بماند.

به چیزهایی که برای مخالفت با زمان آموزش‌شان ظاهر می‌شوند، مگر اینکه بسیار حیاتی باشد. اگر اتفاقات دخالت کننده‌ای رخ داد، مطمئن شوید که در طول ماه در زمان‌های دیگری که فعالیت کمتری دارند، به آن زمان بازگشت داده شود و جبران شود.

از اینجا به بعد، مطمئن شوید که با کارمندان خود به طور منظم – بهتر است  یک به یک – برای بازبینی آموزش‌های آنها و مطمئن شدن از اینکه به هدف‌هایی که با هم تعیین کرده‌اید، کار می‌کنند، گفت‌وگو کنید.

۲. تعیین (و سنجیدن) اهداف
همه ما می‌دانیم که اهداف ما را تحریک و تشویق به دستیابی به بیشتر می‌کنند. بدون شک، اهداف یکی از اجزای کلیدی بهبود عملکرد تیم هستند.
وقتی بدونند کجا میرند عملکردشان بهتر است
اما باز هم، مردم در تعیین اهداف اشتباه می‌کنند.

ما مانند یک گروه گوسفند هستیم، حرفهای تکراری در مورد اهداف هوشمند – خاص، قابل اندازه‌گیری، قابل دسترس، واقع‌گرایانه، زمان‌بندی شده.
لذا حتما فاکتور احساس و لذت را در اهداف بگنجانید. احساس قدرت بسیاری دارد .

اما خیلی از مردم اهدافی را تعیین می‌کنند که خارج از کنترل آنها هستند، زیرا بر روی آنچه که می‌خواهند دست یابند تمرکز می‌کنند به جای اقدامات لازم برای دستیابی به آن.

 

در مقاله بعد بیشتر در مورد بهره وری تیم و سازمانی صحبت می‌کنیم .

نگارنده مقاله بهبود عملکرد تیم فروش : آقای نوید نقوی 

جهت اخذ مشاوره می توانید با شماره 09122995389 تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ